Каквото отвътре, такова и отвън
Човек може да бъде съден по външния вид, защото още от древността съществуват науки като хиромантия и физиогномика, а твърдението, че не може да се преценява по външността се защитава от тези, които искат да запазят знанието и тези окултни науки само за себе си. Лъжат ни още от деца с приказки като „Красавицата и звяра“, началото на екранизацията на Дисни по тази приказка с грешна поука ни показва, че е грешна. Това начало е измислено от режисьора и не присъства в оригинала.
Първо да уточним нещо:
В египетската митология, Сет -sat –Сатана ст значи долу, материалният принцип- вади лявото око-луна материално на Хор –хр значи горе, духовният принцип, т.е. Хор остава само с дясно око, дясно-слънце духовно. От тези два принципа е сътворен света, ин и ян, и слънцето и луната са божествени проявления. Христос- Хр и Ст –Хор и Сет , Ос –според Уикипезия- служи като опора на въртящи се части /елементи/ от конструкциятя на машина или механизъм. С други думи Ос е равновесието между Хр и Ст. Озирис е част от хелиополската енеада и е изобразен като син на Геб и на Нут, Геб е бог-земя, Нут е древноегипетска богиня на небето.
Започваме тълкуването на видеото, не слушайте, а гледайте. Принцът е изобразен на прозореца между слънцето и луната, той е в равновесие, погледнете надписа най-долу на прозореца при короната. Там пише VINCIT QUI SE VINCIT, което в превод от латински значи ПОБЕДИ СЕБЕ СИ, ПОБЕДИ. Вещицата идва през нощта и се появява символът на луната, материялния принцип и Сатаната, вещицата му предлага роза, тоест любов. Дясното око на вещицата е затворено, в нея няма духовност, а само желание за материално, тя е бедна и иска да се омъжи за принца, заради богатството му. Принцът вижда, че и липсва дясно око, духовност, правилно я преценява по външния вид –физиогномика-, разбира скритите й намерения и я отпъжда. Тя иска да го излъже, че външността няма значение и се преобразява в принцеса, но ръката, с която държи пръчката показва 666, числото на материалността и дявола Сет, отново виждаме и луната, принцът е заблуден от магията й и си мисли, че е сбъркал като се опитал да я изгони. Вече превърнат в звяр измаменият принц къса портрета, на който той изглежда красив, можем да направим съпоставка с „Портретът на Дориян Грей“ от Оскар Уайлд. Уайлд пише, че колкото повече грехове извършва Дориан, толкова по-грозен става портретът, във филмът е обратното, портретът е красив и принцът-звяр го разкъсва, отрича се от миналата си добродетелност. При разкъсването прави впечатление, че дясното, духовното око е разкъсано, а лявото не само, че не е разкъсано, а и сякаш е подчертано. Дориян в романа на Уайлд разкъсва картината от ужас от своята грозота и грешност, а тук е обратното. Казва се, че розата ще цъфти до 21 вата му година, 21 според нумерологията е числото на любовта. С думите КОЙ БИ СЕ ВЛЮБИЛ В ЗВЯР? свършва встъплението. „Звярът“-това е вещицата.
Първоначално във филма той се държи зле с Бел, защото тя е красива, но после, тя лекува раните му и се отнася добре с него, тогава той разбира, че вещицата го е лъгала и че красивите отвън са красиви отвътре, а грозните отвън са грозни отвътре, и отново се връща към предишната си добродетелност, към правия път и се преобразява в принц.