Постинг
27.04.2021 13:57 -
Хлябът в християнството
Хлябът и неговото значение
На Пасха има три безквасни хляба, които са плоски, твърди и на дупки. Единият символизира коен, другият левитите , а третият - обикновените хора. Взима се средният хляб и се чупи внимателно на две части. По-голямата половина се увива в кърпа, (гроба на Христос), скрива се, за да може децата да останат будни по времето на дългата вечеря и след като вечерята свърши, децата започват да я търсят , някое от тях я намира и я споделя с всички останали на масата. Детето, което намери половината често е възнаграждавана с пари. Тази половина се нарича още афикомен, което значи десерт или това, което се яде най-накрая, после нищо не се яде, може само да се пие вино. Иисус се сравнил с тази половина, сравнил с нея и Небесното Царство.
За да оцелеят в концлагерите, евреите спазвали законът на глада " Яж своя хляб и ако може, вземи и този на ближния си." Първата проява на човечност сред озверелите от глад хора е, когато започнат да споделят хляба си с тези край тях, тогава хлябът на страданието става хляб на освобождението, затворниците и робите стават отново свободни хора. Свободата е не само ти да можеш да правиш каквото си искаш, но и да можеш да споделяш това, което имаш, да си съпричастен. Иисус е като хляба, чрез страданието си на кръста, Той предава на човечеството Словото, така цялото човечество разбира за Него и той превръща страданието си в освобождение, смъртта си във вечен живот.
източник: Chabad.org
На Пасха има три безквасни хляба, които са плоски, твърди и на дупки. Единият символизира коен, другият левитите , а третият - обикновените хора. Взима се средният хляб и се чупи внимателно на две части. По-голямата половина се увива в кърпа, (гроба на Христос), скрива се, за да може децата да останат будни по времето на дългата вечеря и след като вечерята свърши, децата започват да я търсят , някое от тях я намира и я споделя с всички останали на масата. Детето, което намери половината често е възнаграждавана с пари. Тази половина се нарича още афикомен, което значи десерт или това, което се яде най-накрая, после нищо не се яде, може само да се пие вино. Иисус се сравнил с тази половина, сравнил с нея и Небесното Царство.
За да оцелеят в концлагерите, евреите спазвали законът на глада " Яж своя хляб и ако може, вземи и този на ближния си." Първата проява на човечност сред озверелите от глад хора е, когато започнат да споделят хляба си с тези край тях, тогава хлябът на страданието става хляб на освобождението, затворниците и робите стават отново свободни хора. Свободата е не само ти да можеш да правиш каквото си искаш, но и да можеш да споделяш това, което имаш, да си съпричастен. Иисус е като хляба, чрез страданието си на кръста, Той предава на човечеството Словото, така цялото човечество разбира за Него и той превръща страданието си в освобождение, смъртта си във вечен живот.
източник: Chabad.org
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари